
Duitsland  Instituut

'Energieconcerns manipuleerden
stroomprijs met valse informatie'
Kort  nieuws  -  7  november  2011
De vier  grote  Duitse  energieconcerns  E.on,  RWE,  EnBW en Vattenfall  hebben
bewust verkeerde informatie aan het Bundeskartellamt geleverd. Dat blijkt uit een
door  de  Groenen in  de  Bondsdag in  opdracht  gegeven rapport.  De
energiebedrijven  zouden informatie  over  energiecapaciteiten  achtergehouden
hebben om de  stroomprijs  te  manipuleren  en  mogelijke  sancties  te  voorkomen.
Lees  verder  bij  Spiegel  Online  >>

Dit  is  een  artikel  gedownload  via  duitslandinstituut.nl.

Artikel:
https://duitslandinstituut.nl/artikel/8506/energieconcerns-manipuleerden-stroomprijs-met-valse
-informatie

https://duitslandinstituut.nl/artikelen/?categorie=kort-nieuws
http://www.spiegel.de/wirtschaft/service/0,1518,796148,00.html
https://duitslandinstituut.nl/artikel/8506/energieconcerns-manipuleerden-stroomprijs-met-valse-informatie
https://duitslandinstituut.nl/artikel/8506/energieconcerns-manipuleerden-stroomprijs-met-valse-informatie

