Workshop | Interactief en activerend

Activiteit van externe partij

Datum: zaterdag 23 maart 2019 om 10:00 uur tot 16:00 uur
Locatie: Goethe-Instituut Amsterdam, Herengracht 470, Amsterdam
Toegang: Prijs: € 100 incl. lunch
Workshop | Interactief en activerend
© Pixabay

Tijdens deze workshop georganiseerd door het Goethe-Institut Amsterdam ontvangt u tips, hoe u uw lessen zo kunt vormgeven dat alle leerstijlen optimale resultaten behalen en hoe u de oefeningen uit uw cursusboek met weinig moeite in multimodale taken kunt omzetten.

Informatie die we via meerdere kanalen en zintuigen opnemen, hebben de beste kans in het langetermijngeheugen te worden opgeslagen (Matsumura 2001). Of je nu het beste leert door te lezen, te luisteren, schrijven, spreken of met behulp van lichamelijke beweging, de meeste oefeningen gebruiken meestal maar één type leerstijl. Voor effectief onderwijs is het raadzaam om interactieve en activerende werkvormen te gebruiken, zodat meerdere zintuigen tegelijkertijd worden aangesproken. 

Neem het leerboek, dat u momenteel behandelt in de les mee naar de workshop.

Docenten

Szilvia Szita is auteur van talrijke cursusboeken en grammaticaboeken voor Duits (Begegnungen, Erkundungen, Spektrum Deutsch, A-, B- en C-Grammatik). Ze is taaldocent en taalkundige met vele jaren ervaring op het gebied van taalonderwijs en lerarenopleidingen.
 
Lucy Krul geeft al meer dan 15 jaar met veel passie en plezier cursussen Duits op alle niveaus. Zij is taaldocent en taalkundige met veel ervaring in het Nederlandse schoolsysteem.

Aanmelding

Het aantal deelnemers voor de workshop is beperkt tot 16. Schrijf u vroegtijdig in om zeker te zijn van een plaats! U kunt zich aanmelden bij: Patricia.Tilkorn@goethe.de

Literatuur
Bausch, Karl-Richard – Christ, Herbert – Krumm, Hans-Jürgen (hrsg.) 2003. Handbuch Fremdsprachenunterricht. A. Francke Verlag Tübingen und Basel.
Chen, G. – Fu, X. 2003. Effects of multimodal information on learning performance and judgment of learning. Journal of Educational Computing Research, 29(3), 349-362.
Hoey, M. 2005. Lexical priming. Routledge London.
Matsumura, S. 2001. Learning the rules for offering advice: a quantitative approach to second language socialization. Language Learning 51(4): 635-679.

Georganiseerd door het Goethe-Institut Amsterdam

 

Tags: onderwijs

top
Op deze site worden cookies gebruikt, wilt u hiermee akkoord gaan?
Accepteer Weiger