'Werven met Witz'
Discussiedag Duitslandstudies
Activiteit van externe partij |
|
---|---|
Datum: | vrijdag 12 mei 2006 |
Locatie: | Academiegebouw Rijksuniversiteit Groningen Geertsemazaal (3e etage) |
Discussiedag Duitslandstudies
Cultuurverschillen
Thema van de discussiedag is het ‘verkopen’ van verschillende soorten Nederlandse producten en diensten in Duitsland. Wat voor cultuurspecifieke strategieën worden daarbij gebruikt? Waar valt een Nederlands publiek wel op, maar een Duits niet? Waar moet men bij reclamecampagnes, etiketten, beelden, symbolen en dergelijke op letten? Centraal in de discussie staat steeds de vraag welke verwachtingen en cultuurverschillen aan beide kanten een rol spelen en hoe men hier creatief mee om kan gaan.
De dagvoorzitter is Hans Broekhuis, lector 'Strategisch Ondernemen' aan de Hanzehogeschool Groningen.
Burgemeester van Groningen Jacques Wallage zal een woord van welkom uitspreken en zal bovendien het eerste exemplaar van de Mediabundel in ontvangst nemen.
De dagvoorzitter is Hans Broekhuis, lector 'Strategisch Ondernemen' aan de Hanzehogeschool Groningen.
Burgemeester van Groningen Jacques Wallage zal een woord van welkom uitspreken en zal bovendien het eerste exemplaar van de Mediabundel in ontvangst nemen.
Reacties
Geen reacties aanwezig