Grensoverschrijdend Onderwijs
Keuzewerkgroep
Activiteit van externe partij |
|
---|---|
Datum: | woensdag 26 april 2006 |
Locatie: | Haus der Geschichte (HdG) |
Keuzewerkgroep
Werkgroep internationalisering voor docenten in opleiding
Van 26 tot en met 28 april vond in Bonn de derde keuzewerkgroep -van 2006- `Grensoverschrijdend Onderwijs' voor docenten in opleiding van de universitaire lerarenopleidingen plaats.
Het Duitsland Instituut Amsterdam (DIA) verzorgde deze werkgroep met ondersteuning van het Centrum Internationalisering Lerarenopleiding, onderdeel van het Europees Platform voor het Nederlandse Onderwijs i.s.m. het museum Haus der Geschichte en lerarenopleidingen in Nederland.
Doel van de werkgroep is: verruiming en internationalisering van het perspectief van de docenten in opleiding op onderwijskundig, vakspecifiek, vakoverstijgend en organisatorisch terrein. Hiertoe vond onder andere een schoolbezoek aan de Gesamtschule Bonn-Bad Godesberg plaats. De workshop museumdidactiek werd verzorgd door vakdidacticus geschiedenis Guus Peek van het IVLOS. Dik Linthout, vertaler en docent Duits aan het Goethe-Institut Amsterdam, gaf een workshop over Nederlands-Duitse stereotypen en historische betrekkingen.
Download hier het verslag (PDF)
Het Duitsland Instituut Amsterdam (DIA) verzorgde deze werkgroep met ondersteuning van het Centrum Internationalisering Lerarenopleiding, onderdeel van het Europees Platform voor het Nederlandse Onderwijs i.s.m. het museum Haus der Geschichte en lerarenopleidingen in Nederland.
Doel van de werkgroep is: verruiming en internationalisering van het perspectief van de docenten in opleiding op onderwijskundig, vakspecifiek, vakoverstijgend en organisatorisch terrein. Hiertoe vond onder andere een schoolbezoek aan de Gesamtschule Bonn-Bad Godesberg plaats. De workshop museumdidactiek werd verzorgd door vakdidacticus geschiedenis Guus Peek van het IVLOS. Dik Linthout, vertaler en docent Duits aan het Goethe-Institut Amsterdam, gaf een workshop over Nederlands-Duitse stereotypen en historische betrekkingen.
Download hier het verslag (PDF)
Reacties
Geen reacties aanwezig