Zoeken

Je hebt gezocht op tag(s): Uitgeverij Athenaeum – Polak :

Er zijn 10000 resultaten.

Kort nieuws

RWE wint nu meer, straks minder bruinkool

4 oktober 2022 - Auteur: Redactie Duitslandweb
Het Duitse energieconcern RWE heeft afgesproken op korte termijn meer bruinkool te winnen, maar al in 2030 helemaal met bruinkool te stoppen.…

Lees meer
Kort nieuws

Protesten in Oost-Duitsland tegen overheidsbeleid

4 oktober 2022 - Auteur: Redactie Duitslandweb
In meerdere Oost-Duitse steden zijn afgelopen maandag, op de Dag van de Duitse eenheid, duizenden mensen de straat opgegaan. Ze demonstreerden…

Lees meer
Agenda: vrijdag 21 okt 2022

Masterclass | Generations as a historical concept

Prof. dr. Christina von Hodenberg (directeur van het German Historical Institute, London) verzorgt op 21 oktober een masterclass voor masterstudenten…

Lees meer
Agenda: donderdag 20 okt 2022

Amsterdam German Studies Lecture: Christina von Hodenberg

De sociale situatie van 60-plussers in de tweede helft van de 20e eeuw is een onderbelicht thema in de geschiedwetenschap. Prof. dr. Christina…

Lees meer
Frühstücksei

Frühstücksei #40: Die Nosferatu-Spinne

4 oktober 2022 - Auteur: Rowena Kat
Gelb, rot und gold schimmern die Blätter der Bäume: Der Herbst ist da! Seit dem 23. September ist die goldene Jahreszeit offiziell bei uns…

Lees meer
Pagina

Aanbevelingen voor docenten Duits

1. Lezen Laat leerlingen teksten kiezen en biedt aansprekende teksten aan. Zorg eventueel voor een spelelement. Probeer zelf regelmatig Duitse…

Lees meer
Pagina

Conclusies en 'Ausblick'

Met deze enquête onder docenten Duits wil het Duitsland Instituut Amsterdam inzichtelijk maken hoe het schoolvak Duits er anno 2022 voor staat.…

Lees meer
Pagina

Examinering

Omdat veel docenten duidelijke ideeën hebben over het eindexamen, hebben we dit in een apart hoofdstuk uitgelicht. Ook wordt momenteel gewerkt…

Lees meer
Pagina

Toekomstvisie

Hoe vindt u dat het schoolvak Duits inhoudelijk verbeterd kan worden? Hoe wordt het vak interessanter en kunnen we leerlingen enthousiasmeren?…

Lees meer
Pagina

Doeltaalgebruik

In 2017 hebben wij aan leerlingen gevraagd hoeveel zij Duits spreken in de les. De leerling staat neutraal tegenover de vraag of zij voldoende…

Lees meer

top
Op deze site worden cookies gebruikt, wilt u hiermee akkoord gaan?
Accepteer Weiger