Duitslandweb logo Duitslandweb

Beleggers reageren verheugd op vertrek top Deutsche Bank

Kort nieuws - 8 juni 2015

Beleggers reageren verheugd op het vertrek van de topmannen Jain en Fitschen bij de Deutsche Bank. Het aandeel van de bank steeg vandaag bij opening met 8 procent. Nieuwe bestuursvoorzitter is de Brit John Cryan. Jain trad zondag onverwacht af. Medevoorzitter Fitschen blijft tot en met 2016 aan en vertrekt daarmee ook eerder dan oorspronkelijk gepland. De Deutsche Bank verkeert al langer in problemen. De bank heeft de afgelopen jaren miljarden aan boetes moeten betalen vanwege onder meer manipulaties met rentepercentages en dubieuze handel met Amerikaanse hypotheken. Ook moeten vijf (ex-)managers, onder wie Fitschen en zijn voorganger Ackermann, zich voor de rechter verantwoorden. Ze worden ervan beschuldigd te hebben gelogen bij het proces dat de inmiddels overleden mediamagnaat Leo Kirch in 2002 tegen hen had aangespannen. Jain en Fitschen traden drie jaar geleden aan. Cryan is sinds 2013 commissaris van Deutsche Bank en was daarvoor onder meer financieel directeur van de Zwitserse bank UBS. Lees meer bij Spiegel Online en Süddeutsche.de

Reacties

Geen reacties aanwezig

Maximaal 500 tekens toegestaan

Lees meer over 'Economie':

Soapserie 'investeren met de schuldenrem'

Soapserie 'investeren met de schuldenrem'

Wat een misdaadserie gemeen heeft met de Berlijnse politiek legt econoom Carsten Brzeski uit in zijn nieuwe column.


Lees meer

De Duitse e-auto wacht op de parking

De Duitse e-auto wacht op de parking

Voor de Duitse autosector zijn de gouden jaren achter de rug, schrijft econoom Brzeski. De Duitse automakers gooien het roer om.


Lees meer

Duitsland wordt traag en oud

Duitsland wordt traag en oud

Duitsland vergrijst sneller dan veel andere Europese landen. De economische gevolgen daarvan zijn ingrijpend, aldus econoom Brzeski.


Lees meer

E-auto centraal op autobeurs IAA

E-auto centraal op autobeurs IAA

De autoshow IAA in München geeft een hoofdrol aan de e-auto, maar de modellen waarvan de Duitse merken het moeten hebben, hebben nog steeds een verbrandingsmotor.


Lees meer


top
Op deze site worden cookies gebruikt, wilt u hiermee akkoord gaan?
Accepteer Weiger