Duitse mededingingsautoriteit opent onderzoek tegen Facebook
Kort nieuws - 2 maart 2016 - Auteur: Redactie DuitslandwebHet Bundeskartellamt, de Duitse mededingingsautoriteit, onderzoekt of Facebook zijn marktpositie misbruikt. Facebook beschikt over veel persoonlijke gegevens van gebruikers en maakt daar gebruikersprofielen van waarmee bedrijven heel gericht reclame kunnen maken. De vraag is of mensen op Facebook voldoende zijn ingelicht over de manier waarop met hun gegevens wordt omgegaan. Het Bundeskartellamt denkt dat de gebruikersvoorwaarden van Facebook tegen privacywetgeving indruisen. Het onderzoek is gericht tegen de moedermaatschappij van Facebook in de VS, een Ierse dochteronderneming en tegen Facebook Germany. Het Bundeskartellamt werkt bij het onderzoek onder meer nauw samen met de Europese Commissie. Lees meer bij Spiegel Online
Lees meer over 'Digitale samenleving':
‘Duits onderwijs had moeite met omslag in coronatijd'
Mischa Buiting deed als afstudeerproject onderzoek naar digitalisering in het hoger onderwijs in Nederland en Duitsland.
Warum, wieso: werkt Street View niet in Duitsland?
In de serie 'Warum, wieso?' zoeken we alledaagse Duitse kwesties uit. Aflevering 3: Google Street View
Warum, wieso: is het Duitse internet zo slecht?
In de nieuwe serie 'Warum, wieso?' zoeken we alledaagse Duitse kwesties uit. Aflevering 1: Het slechte internet
Digitaal wordt (een beetje) normaal
De coronacrisis zorgt voor 'veranderdruk' in digibeet Duitsland. Gaat de digitalisering nu tòch een tandje sneller?
Reacties
Geen reacties aanwezig