Duitslandweb logo Duitslandweb

Duitse mededingingsautoriteit opent onderzoek tegen Facebook

Kort nieuws - 2 maart 2016 - Auteur: Redactie Duitslandweb

Het Bundeskartellamt, de Duitse mededingingsautoriteit, onderzoekt of Facebook zijn marktpositie misbruikt. Facebook beschikt over veel persoonlijke gegevens van gebruikers en maakt daar gebruikersprofielen van waarmee bedrijven heel gericht reclame kunnen maken. De vraag is of mensen op Facebook voldoende zijn ingelicht over de manier waarop met hun gegevens wordt omgegaan. Het Bundeskartellamt denkt dat de gebruikersvoorwaarden van Facebook tegen privacywetgeving indruisen. Het onderzoek is gericht tegen de moedermaatschappij van Facebook in de VS, een Ierse dochteronderneming en tegen Facebook Germany. Het Bundeskartellamt werkt bij het onderzoek onder meer nauw samen met de Europese Commissie. Lees meer bij Spiegel Online

Reacties

Geen reacties aanwezig

Maximaal 500 tekens toegestaan

Lees meer over 'Digitale samenleving':

Digitale Duitsers

Digitale Duitsers

Duitsers wantrouwen wat overheden en bedrijven met hun gegevens doen. Maar dat is niet waarom Duitsland digitaal achterblijft, zegt Merlijn Schoonenboom.

Lees meer

Duitse diensten onderscheppen massaal data

Duitse diensten onderscheppen massaal data

In privacygevoelig Duitsland bestaat al zoiets als een sleepnetwet: de BND mag meekijken op het glasvezelnetwerk.

Lees meer

#JamaikaAbbruch: reacties op Twitter

#JamaikaAbbruch: reacties op Twitter

Volop politieke spin en commentaar op Twitter over afgebroken coalitie-onderhandelingen.

Lees meer

‘Sociale media voor veel politici te grote uitdaging’

‘Sociale media voor veel politici te grote uitdaging’

Mediawetenschapper Kay Hinz onderzoekt hoe de Duitse politiek gebruikt maakt van sociale media.

Lees meer


top
Op deze site worden cookies gebruikt, wilt u hiermee akkoord gaan?
Accepteer Weiger