Duitslandweb logo Duitslandweb

Verkeersruzie tussen Oostenrijk en Duitsland

Kort nieuws - 26 juli 2019 - Auteur: Redactie Duitslandweb

Oostenrijk heeft schoon genoeg van het vele transitverkeer tussen Duitsland en Italië. Tirol laat daarom al langer maar een beperkt aantal vrachtwagens per uur toe op te snelwegen, wat voor lange files zorgt aan de Duitse kant van de grens, in Beieren. Personenwagens op doorreis mogen in het weekend niet van de snelweg af, zodat er geen opstoppingen in dorpen ontstaan.

Omdat Duitsland last heeft van deze Oostenrijkse maatregelen, hebben was er donderdag overleg op hoog niveau tussen beide landen. Dat heeft wat noodoplossingen opgeleverd, maar het conflict blijft bestaan. Wel komt er een vrachtwagen-doseersysteem dat de files iets zou moeten terugdringen, en gaf Duitsland aan het vrachtverkeer te willen terug dringen door de spoorverbinding te verbeteren. Lees meer bij Tagesschau

 

Reacties

Hugo - 26 juli 2019 18:22

Zorgen dat de goedkopen chauffeurs die Europa wil ook een sociaal leven krijgen en met vrachtwagen en al naar huis moeten om de 2 weken, wat hebben we ons zelf toch allemaal aan gedaan met “ EEN” Europa laat met niet lachen met die bende in Brussel en wij maar steeds meer belasting betalen

Reageer
Maximaal 500 tekens toegestaan

Lees meer over 'Economie':

Soapserie 'investeren met de schuldenrem'

Soapserie 'investeren met de schuldenrem'

Wat een misdaadserie gemeen heeft met de Berlijnse politiek legt econoom Carsten Brzeski uit in zijn nieuwe column.


Lees meer

De Duitse e-auto wacht op de parking

De Duitse e-auto wacht op de parking

Voor de Duitse autosector zijn de gouden jaren achter de rug, schrijft econoom Brzeski. De Duitse automakers gooien het roer om.


Lees meer

Duitsland wordt traag en oud

Duitsland wordt traag en oud

Duitsland vergrijst sneller dan veel andere Europese landen. De economische gevolgen daarvan zijn ingrijpend, aldus econoom Brzeski.


Lees meer

E-auto centraal op autobeurs IAA

E-auto centraal op autobeurs IAA

De autoshow IAA in München geeft een hoofdrol aan de e-auto, maar de modellen waarvan de Duitse merken het moeten hebben, hebben nog steeds een verbrandingsmotor.


Lees meer


top
Op deze site worden cookies gebruikt, wilt u hiermee akkoord gaan?
Accepteer Weiger