Suchen

Sie haben gesucht nach :

10000 Ergebnisse.

Pagina

Slotwoord en dank

We hopen dat de uitkomsten van de enquête en de persoonlijke ervaringen uit de praktijk van docenten Duits u hebben geïnspireerd. "Wege entstehen…

Mehr
Pagina

Kanttekeningen bij dit rapport

De respondenten van onze enquête zijn niet geselecteerd met een aselecte steekproef. Dit brengt automatisch de beperking met zich mee dat de…

Mehr
Pagina

Suggesties voor toekomstig onderzoek

Voormalige docenten We hebben in deze enquête de huidige docenten Duits aan het woord gelaten. Het zou waardevol zijn om in de toekomst ook…

Mehr
Pagina

Aanbevelingen voor beleidsmakers

1. Internationalisering Zorg voor informatieverstrekking op het gebied van internationalisering aan scholen en vakgroepen. Workshops op landelijke…

Mehr
Pagina

Aanbevelingen voor uitgeverijen van lesmethodes Duits

1. Belang van Duits Geef het belang van het leren van Duits een grotere rol in de methode. Raadpleeg hiervoor onder meer machmit.nl. "Ik begin…

Mehr
Pagina

Aanbevelingen voor lerarenopleidingen

1. Ga zo door! Zet de trend van inhoudelijk sterk en inspirerend onderwijs voort en werk hierin samen met de andere opleidingen: het blijkt…

Mehr
Pagina

Aanbevelingen voor schoolleiders

1. Stevige positie in urentabel Zorg voor een stevige positie van Duits in de urentabel. Wees alert op constructies zoals flexuren omdat dit…

Mehr
Pagina

Aanbevelingen voor docenten Duits

1. Lezen Laat leerlingen teksten kiezen en biedt aansprekende teksten aan. Zorg eventueel voor een spelelement. Probeer zelf regelmatig Duitse…

Mehr
Pagina

Conclusies en 'Ausblick'

Met deze enquête onder docenten Duits wil het Duitsland Instituut Amsterdam inzichtelijk maken hoe het schoolvak Duits er anno 2022 voor staat.…

Mehr
Pagina

Examinering

Omdat veel docenten duidelijke ideeën hebben over het eindexamen, hebben we dit in een apart hoofdstuk uitgelicht. Ook wordt momenteel gewerkt…

Mehr

top
Auf dieser Website werden Cookies verwendet. Sind Sie damit einverstanden?
Akzeptieren Verweigern