Geen minimumloon-plicht meer voor transit-vrachtverkeer
Kort nieuws - 30 januari 2015Het verplichte minimumloon geldt niet langer voor vrachtwagenchauffeurs die Duitsland alleen als doorreisland gebruiken. Sinds deze maand moesten deze chauffeurs in Duitsland met contract en loonstrook kunnen aantonen dat ze het minimumloon van 8,50 euro verdienen. Buurlanden hadden veel kritiek op de regel. Lees meer bij Tagesschau.de
Lees meer over 'Economie':
Soapserie 'investeren met de schuldenrem'
Wat een misdaadserie gemeen heeft met de Berlijnse politiek legt econoom Carsten Brzeski uit in zijn nieuwe column.
De Duitse e-auto wacht op de parking
Voor de Duitse autosector zijn de gouden jaren achter de rug, schrijft econoom Brzeski. De Duitse automakers gooien het roer om.
Duitsland wordt traag en oud
Duitsland vergrijst sneller dan veel andere Europese landen. De economische gevolgen daarvan zijn ingrijpend, aldus econoom Brzeski.
E-auto centraal op autobeurs IAA
De autoshow IAA in München geeft een hoofdrol aan de e-auto, maar de modellen waarvan de Duitse merken het moeten hebben, hebben nog steeds een verbrandingsmotor.
Reacties
Geen reacties aanwezig