Kritiek op monopoliepositie Deutsche Bahn
Kort nieuws - 22 juli 2015De overheid doet te weinig tegen de monopoliepositie van de Deutsche Bahn op het Duitse spoor. Dat schrijft de monopoliecommissie, een onafhankelijke orgaan dat de regering en het parlement adviseert, in een nieuw rapport. De Deutsche Bahn bezit en controleert nog steeds de sporen en de stations, waardoor concurrenten nauwelijks een kans hebben. De commissie benadrukt dat de infratructuur- en transporttaken van elkaar moeten worden gescheiden. De Deutsche Bahn heeft in het goederenverkeer een marktaandeel van 75 procent, in het regionale treinverkeer 80 procent. Het langeafstandsvervoer heeft de Deutsche Bahn vrijwel volledig in eigen hand. Lees meer bij tagesschau.de
Lees meer over 'Economie':
Soapserie 'investeren met de schuldenrem'
Wat een misdaadserie gemeen heeft met de Berlijnse politiek legt econoom Carsten Brzeski uit in zijn nieuwe column.
De Duitse e-auto wacht op de parking
Voor de Duitse autosector zijn de gouden jaren achter de rug, schrijft econoom Brzeski. De Duitse automakers gooien het roer om.
Duitsland wordt traag en oud
Duitsland vergrijst sneller dan veel andere Europese landen. De economische gevolgen daarvan zijn ingrijpend, aldus econoom Brzeski.
E-auto centraal op autobeurs IAA
De autoshow IAA in München geeft een hoofdrol aan de e-auto, maar de modellen waarvan de Duitse merken het moeten hebben, hebben nog steeds een verbrandingsmotor.
Reacties
Geen reacties aanwezig