Duitslandweb logo Duitslandweb

'Autoriteiten zwakten oordeel over diesel-sjoemelsoftware af'

Kort nieuws - 31 juli 2017 - Auteur: Redactie Duitslandweb

Het Duitse Kraftfahrtbundesamt (KBA), vergelijkbaar met de Nederlandse Rijksdienst voor het Wegverkeer, heeft haar conclusie over het gebruik van sjoemelsoftware door Porsche afgezwakt na ruggespraak met het concern, meldde boulevardblad Bild maandag.

Na een onderzoek van de Porsche-motor, kwam de KBA oorspronkelijk tot de conclusie dat de motor was voorzien van software die het filtersysteem -dat voor schonere uitstoot moet zorgen - uitschakelt. Nadat Porsche bezwaar maakte tegen deze aantijging, werd de conclusie afgezwakt naar 'Dit kan als een verandering van het uitstootgedrag van het uitlaatsysteem worden gezien'.

Vorige week werd bekend dat Porsche 22.000 auto's moet terugroepen omdat de motor meer schadelijke uitlaatgassen uitstoot dan toegestaan. Woensdag komen onder leiding van de ministeries van Verkeer en Milieu vertegenwoordigers van de auto-industrie, deelstaten en lagere overheden bijeen op een zogenoemde diesel-top om te bespreken hoe de Duitse dieselvloot schoner kan worden en wie voor de kosten opdraait. Lees meer bij Deutsche Welle

Reacties

Geen reacties aanwezig

Maximaal 500 tekens toegestaan

Lees meer over 'Economie':

Soapserie 'investeren met de schuldenrem'

Soapserie 'investeren met de schuldenrem'

Wat een misdaadserie gemeen heeft met de Berlijnse politiek legt econoom Carsten Brzeski uit in zijn nieuwe column.


Lees meer

De Duitse e-auto wacht op de parking

De Duitse e-auto wacht op de parking

Voor de Duitse autosector zijn de gouden jaren achter de rug, schrijft econoom Brzeski. De Duitse automakers gooien het roer om.


Lees meer

Duitsland wordt traag en oud

Duitsland wordt traag en oud

Duitsland vergrijst sneller dan veel andere Europese landen. De economische gevolgen daarvan zijn ingrijpend, aldus econoom Brzeski.


Lees meer

E-auto centraal op autobeurs IAA

E-auto centraal op autobeurs IAA

De autoshow IAA in München geeft een hoofdrol aan de e-auto, maar de modellen waarvan de Duitse merken het moeten hebben, hebben nog steeds een verbrandingsmotor.


Lees meer


top
Op deze site worden cookies gebruikt, wilt u hiermee akkoord gaan?
Accepteer Weiger