Auto-industrie wil niet meewerken aan aanpassing dieselmotoren
Kort nieuws - 1 maart 2018 - Auteur: Redactie DuitslandwebDe Duitse auto-industrie wil niet meewerken aan de aanpassing van oude dieselmotoren. Dinsdag bepaalde de Duitse rechter dat steden rijverboden voor oudere dieselauto's mogen afkondigen om aan de normen voor luchtkwaliteit te kunnen voldoen.
Aanpassing van de oude dieselauto's zou twee tot drie jaar duren en de moeite niet waard zijn, aldus de belangenvereniging van de Duitse autoindustrie VDA. In die tijd worden de oude auto's sowieso door nieuwe vervangen, waarmee het probleem zich volgens de VDA vanzelf oplost.
Minister Hendricks van Milieu wil echter dat de autoconcerns, als veroorzaker van het probleem, dieselauto's van consumenten die dat willen aanpast en de kosten daarvaan betaalt.
Regeringswoordvoerder Seibert kondigde aan dat de nieuwe regering wil nagaan of er blauwe vignetten kunnen worden ingevoerd die in heel Duitsland gelden. Daarmee moet worden voorkomen dat elke Duitse stad na de uitspraak van de rechter dinsdag zijn eigen rijverbod en regels opstelt. Lees meer bij Süddeutsche.de
Lees meer over 'Economie':
Soapserie 'investeren met de schuldenrem'
Wat een misdaadserie gemeen heeft met de Berlijnse politiek legt econoom Carsten Brzeski uit in zijn nieuwe column.
De Duitse e-auto wacht op de parking
Voor de Duitse autosector zijn de gouden jaren achter de rug, schrijft econoom Brzeski. De Duitse automakers gooien het roer om.
Duitsland wordt traag en oud
Duitsland vergrijst sneller dan veel andere Europese landen. De economische gevolgen daarvan zijn ingrijpend, aldus econoom Brzeski.
E-auto centraal op autobeurs IAA
De autoshow IAA in München geeft een hoofdrol aan de e-auto, maar de modellen waarvan de Duitse merken het moeten hebben, hebben nog steeds een verbrandingsmotor.
Reacties
Geen reacties aanwezig