Duitslandweb logo Duitslandweb

Auto-industrie wil niet meewerken aan aanpassing dieselmotoren

Kort nieuws - 1 maart 2018 - Auteur: Redactie Duitslandweb

De Duitse auto-industrie wil niet meewerken aan de aanpassing van oude dieselmotoren. Dinsdag bepaalde de Duitse rechter dat steden rijverboden voor oudere dieselauto's mogen afkondigen om aan de normen voor luchtkwaliteit te kunnen voldoen. 

Aanpassing van de oude dieselauto's zou twee tot drie jaar duren en de moeite niet waard zijn, aldus de belangenvereniging van de Duitse autoindustrie VDA. In die tijd worden de oude auto's sowieso door nieuwe vervangen, waarmee het probleem zich volgens de VDA vanzelf oplost.

Minister Hendricks van Milieu wil echter dat de autoconcerns, als veroorzaker van het probleem, dieselauto's van consumenten die dat willen aanpast en de kosten daarvaan betaalt.

Regeringswoordvoerder Seibert kondigde aan dat de nieuwe regering wil nagaan of er blauwe vignetten kunnen worden ingevoerd die in heel Duitsland gelden. Daarmee moet worden voorkomen dat elke Duitse stad na de uitspraak van de rechter dinsdag zijn eigen rijverbod en regels opstelt. Lees meer bij Süddeutsche.de

 

Reacties

Geen reacties aanwezig

Maximaal 500 tekens toegestaan

Lees meer over 'Economie':

Soapserie 'investeren met de schuldenrem'

Soapserie 'investeren met de schuldenrem'

Wat een misdaadserie gemeen heeft met de Berlijnse politiek legt econoom Carsten Brzeski uit in zijn nieuwe column.


Lees meer

De Duitse e-auto wacht op de parking

De Duitse e-auto wacht op de parking

Voor de Duitse autosector zijn de gouden jaren achter de rug, schrijft econoom Brzeski. De Duitse automakers gooien het roer om.


Lees meer

Duitsland wordt traag en oud

Duitsland wordt traag en oud

Duitsland vergrijst sneller dan veel andere Europese landen. De economische gevolgen daarvan zijn ingrijpend, aldus econoom Brzeski.


Lees meer

E-auto centraal op autobeurs IAA

E-auto centraal op autobeurs IAA

De autoshow IAA in München geeft een hoofdrol aan de e-auto, maar de modellen waarvan de Duitse merken het moeten hebben, hebben nog steeds een verbrandingsmotor.


Lees meer


top
Op deze site worden cookies gebruikt, wilt u hiermee akkoord gaan?
Accepteer Weiger