Vertraagde uitbouw Betuweroute van start
Kort nieuws - 18 februari 2022 - Auteur: Redactie DuitslandwebNa jarenlange vertraging begint vandaag de uitbreiding van het spoortraject tussen Emmerich en Oberhausen. Dit Duitse deel van de goederenspoorlijn Betuweroute zou eigenlijk al jaren geleden worden aangelegd.
Het traject net over de grens met Nederland krijgt een derde spoor. In de komende maanden zullen treinen tussen Emmerich en Oberhausen regelmatig uitvallen of worden omgeleid.
Het Nederlandse deel van de Betuweroute was in 2007 klaar, meldt omroep WDR. Maar aan Duitse zijde zorgden vergunningsprocedures en zorgen over geluidsoverlast en veiligheid steeds weer voor vertraging. Vrijdag beginnen de voorbereidingen; volgens Deutsche Bahn wordt eerst met boringen onderzocht of er bommen uit de Tweede Wereldoorlog in de grond zitten. Lees meer bij WDR
Lees meer over 'Economie':
Soapserie 'investeren met de schuldenrem'
Wat een misdaadserie gemeen heeft met de Berlijnse politiek legt econoom Carsten Brzeski uit in zijn nieuwe column.
De Duitse e-auto wacht op de parking
Voor de Duitse autosector zijn de gouden jaren achter de rug, schrijft econoom Brzeski. De Duitse automakers gooien het roer om.
Duitsland wordt traag en oud
Duitsland vergrijst sneller dan veel andere Europese landen. De economische gevolgen daarvan zijn ingrijpend, aldus econoom Brzeski.
E-auto centraal op autobeurs IAA
De autoshow IAA in München geeft een hoofdrol aan de e-auto, maar de modellen waarvan de Duitse merken het moeten hebben, hebben nog steeds een verbrandingsmotor.
Reacties
De juiste benaming is Betuweroute. De Betuwelijn is een andere spoorlijn. Die loopt van Elst naar Dordrecht en is enkel bedoeld voor passagiers. Hij loopt wel haast parallel naast de Betuweroute.
Dank voor de correctie, we hebben het aangepast. Groet, de redactie