Duitsland staat extra lange vrachtwagens toe
Kort nieuws - 3 januari 2017 - Auteur: Redactie DuitslandwebDe Duitse minister van Verkeer Alexander Dobrindt (CSU) heeft per 1 januari de extra lange vrachtwagen toegelaten op de Duitse wegen. Tot ontsteltenis van het ministerie van Milieu heeft hij tijdens de feestdagen een verordening afgekondigd waarmee de vrachtwagens, die in Nederland LZV of ecocombi worden genoemd en in Duitsland Gigaliner, niet meer bij wijze van proef worden ingezet, maar worden gelegaliseerd. de vrachtwagens mogen 6,5 meter langer zijn. Lees meer bij Tagesschau. Wat de nadelen van het besluit zijn becommentarieert de Süddeutsche Zeitung
Lees meer over 'Economie':
Soapserie 'investeren met de schuldenrem'
Wat een misdaadserie gemeen heeft met de Berlijnse politiek legt econoom Carsten Brzeski uit in zijn nieuwe column.
De Duitse e-auto wacht op de parking
Voor de Duitse autosector zijn de gouden jaren achter de rug, schrijft econoom Brzeski. De Duitse automakers gooien het roer om.
Duitsland wordt traag en oud
Duitsland vergrijst sneller dan veel andere Europese landen. De economische gevolgen daarvan zijn ingrijpend, aldus econoom Brzeski.
E-auto centraal op autobeurs IAA
De autoshow IAA in München geeft een hoofdrol aan de e-auto, maar de modellen waarvan de Duitse merken het moeten hebben, hebben nog steeds een verbrandingsmotor.
Reacties
Geen reacties aanwezig