Duits alternatief voor Amerikaanse dataplatforms
Kort nieuws - 8 mei 2017 - Auteur: Redactie DuitslandwebGrote Duitse bedrijven en instellingen hebben maandag een gezamenlijk plan gelanceerd om een dataplatform van Duitse makelij te maken. Nu moet je voor veel onlinediensten inloggen via Facebook of Google. Door een eigen platform te maken worden de bedrijven minder afhankelijk van de Amerikaanse concerns en kan de privacy beter worden beschermd, aldus de betrokkenen.
Tot nu toe hebben Allianz, Axel Springer, Daimler, de Postbank en de navigatiedienst Here van de Duitse auto-industrie zich aangesloten. Ook werken belangrijke wetenschappelijke instituten mee aan het project. De mededingingsautoriteit moet nog wel toestemming geven voor de samenwerking. Lees meer bij Süddeutsche Zeitung
Lees meer over 'Digitale samenleving':
‘Duits onderwijs had moeite met omslag in coronatijd'
Mischa Buiting deed als afstudeerproject onderzoek naar digitalisering in het hoger onderwijs in Nederland en Duitsland.
Warum, wieso: werkt Street View niet in Duitsland?
In de serie 'Warum, wieso?' zoeken we alledaagse Duitse kwesties uit. Aflevering 3: Google Street View
Warum, wieso: is het Duitse internet zo slecht?
In de nieuwe serie 'Warum, wieso?' zoeken we alledaagse Duitse kwesties uit. Aflevering 1: Het slechte internet
Digitaal wordt (een beetje) normaal
De coronacrisis zorgt voor 'veranderdruk' in digibeet Duitsland. Gaat de digitalisering nu tòch een tandje sneller?
Reacties
Geen reacties aanwezig