Duitslandweb logo Duitslandweb

Duits alternatief voor Amerikaanse dataplatforms

Kort nieuws - 8 mei 2017 - Auteur: Redactie Duitslandweb

Grote Duitse bedrijven en instellingen hebben maandag een gezamenlijk plan gelanceerd om een dataplatform van Duitse makelij te maken. Nu moet je voor veel onlinediensten inloggen via Facebook of Google. Door een eigen platform te maken worden de bedrijven minder afhankelijk van de Amerikaanse concerns en kan de privacy beter worden beschermd, aldus de betrokkenen. 

Tot nu toe hebben Allianz, Axel Springer, Daimler, de Postbank en de navigatiedienst Here van de Duitse auto-industrie zich aangesloten. Ook werken belangrijke wetenschappelijke instituten mee aan het project. De mededingingsautoriteit moet nog wel toestemming geven voor de samenwerking. Lees meer bij Süddeutsche Zeitung

Tags: ict, data

Reacties

Geen reacties aanwezig

Maximaal 500 tekens toegestaan

Lees meer over 'Digitale samenleving':

‘Duits onderwijs had moeite met omslag in coronatijd'

‘Duits onderwijs had moeite met omslag in coronatijd'

Mischa Buiting deed als afstudeerproject onderzoek naar digitalisering in het hoger onderwijs in Nederland en Duitsland.


Lees meer

Warum, wieso: werkt Street View niet in Duitsland?

Warum, wieso: werkt Street View niet in Duitsland?

In de serie 'Warum, wieso?' zoeken we alledaagse Duitse kwesties uit. Aflevering 3: Google Street View


Lees meer

Warum, wieso: is het Duitse internet zo slecht?

Warum, wieso: is het Duitse internet zo slecht?

In de nieuwe serie 'Warum, wieso?' zoeken we alledaagse Duitse kwesties uit. Aflevering 1: Het slechte internet


Lees meer

Digitaal wordt (een beetje) normaal

Digitaal wordt (een beetje) normaal

De coronacrisis zorgt voor 'veranderdruk' in digibeet Duitsland. Gaat de digitalisering nu tòch een tandje sneller?


Lees meer


top
Op deze site worden cookies gebruikt, wilt u hiermee akkoord gaan?
Accepteer Weiger