Duitsers zijn zó burgerlijk
Opmerkelijk nieuws september

Achtergrond - 18 september 2009

Duitsers zijn zó burgerlijk 

 (18 september 2009) De gemiddelde Duitse man heet Thomas of Michael, gelooft niet in ufo's, rookt vier sigaretten per dag en belt minstens een keer per week met zijn moeder. De doorsnee Duitse vrouw weegt 67,5 kilo, rijdt een zilvergrijze Volkswagen Golf en zou graag meer dan twee keer per week seks hebben, maar dat komt er meestal niet van. Alle Duitsers houden niet van risico's, zijn gefixeerd op financiële zekerheid en heten meestal Müller, Schmidt of Schneider.

Cliché's? Volgens de auteurs van het net verschenen boek 'Wir - alles was man über uns Deutsche wissen muss' zijn het feiten. Want als alle beschikbare statistieken naast elkaar worden gelegd, komt een duidelijk beeld van de gemiddelde Duitser naar voren. Helaas is nog niet gepeild of de gemiddelde Duitser erg verrast is door de uitkomsten van het onderzoek.

Adidas en Puma verzoenen zich, voor één dag
(18 september 2009) Na zestig jaar ruzie sluiten aartsrivalen Adidas en Puma vrede. Voor één dag althans. De topmannen van beide Duitse sportartikelenfabrikanten zullen 21 september, de internationale dag van de vrede, voor het oog van de camera de hand schudden. Ook zal het personeel van beide ondernemingen een vriendschappelijke voetbalwedstrijd spelen.

De plotse toenadering tussen de concerns is verrassend. Beide sportmerken komen voort uit de Dassler Schuhfabrik van de broers Adolf en Rudolf Dassler. In 1948 gingen zij met knallende ruzie uit elkaar waarna Adolf Adidas oprichtte en Rudolf Puma opzetten. Over de reden van de broederstrijd wordt al jaren gespeculeerd. Zo zou Adolf met Rudolfs vrouw hebben geslapen. Ook zouden de beide broers na de oorlog elkaar hebben aangegeven bij de Amerikanen als fanatieke nazi's om zo zelf de zeggenschap over de schoenfabriek te verkrijgen.

De Trabant keert terug, zonder tweetaktmotor
(18 september 2009) Het was de Volkswagen van de DDR en misschien wel het symbool van de Duitse vereniging. Twintig jaar na dato keert de Trabant wellicht terug. Zonder pruttelende tweetaktmotor, want de Trabant nT is door zijn elektrische aandrijving vrijwel geheel klimaatneutraal.

Of de nieuwe Trabant inderdaad in productie gaat, is nog maar de vraag. Fabrikant IndiKar heeft nog 30 miljoen euro aan investeringen nodig voordat de Trabant nT van de band kan rollen.

Reacties

Geen reacties aanwezig

Maximaal 500 tekens toegestaan

top
Op deze site worden cookies gebruikt, wilt u hiermee akkoord gaan?
Accepteer Weiger